Tegenwoordig kan je heel wat zaken bij de dienst Burgerzaken gewoon vanuit je zetel regelen. Het digitaal loket staat immers altijd voor je open. Geen wachtrijen, geen verplaatsingen, geen stress. Gewoon klikken, invullen en klaar.
De digitale trein dendert ondertussen voort in Olen: het afgelopen jaar zijn er weer heel wat digitale snufjes bijgekomen:
- geboorteaangifte: werd je kindje in Olen geboren? De aangifte doe je nu eenvoudig online.
- aangifte van erkenning: ben je niet getrouwd en verwacht je samen een kindje? Dan kan je partner het kindje vóór de geboorte digitaal erkennen.
- huwelijksaangifte: een moment voor je huwelijk vastleggen doen onze medewerkers graag samen met jou, maar je huwelijk aangeven kan je daarna eenvoudig digitaal.
- aangifte van wettelijke samenwoning: voor je verklaring van wettelijk samenwonen hoef je ook niet meer naar het loket: ook dit kan nu van thuis uit.
- rijbewijs aanvragen: dat kon al online, maar nu zijn er nog meer types rijbewijzen beschikbaar via het digitaal loket.
Waarom digitaal?
- snel: geen tijdverlies, alles in een paar klikken geregeld.
- efficiënt: je gegevens komen meteen op de juiste plek terecht.
- comfortabel: je hoeft je huis niet uit.
- altijd beschikbaar: het digitaal loket is altijd open.
Toch liever langs het loket?
Ook dat kan natuurlijk. Wie graag persoonlijk langskomt, is meer dan welkom aan het loket van Burgerzaken.
Maak vooraf een afspraak of bel naar 014 26 31 11.
Gepubliceerd op maandag 27 okt 2025 om 08:00
