Digipunten voor al je digitale vragen

Heb je een vraag over je smartphone? Wil je graag leren werken met een computer of wil jij gewoonweg meer kunnen online? Breng eens een bezoek aan het Digipunt in Komie Geire, de bib of het ontmoetingscafé van de Welzijnsschakel.

Wat is een Digipunt?

In een Digipunt kan je terecht met al je digitale vragen. Neem je eigen smartphone, laptop of tablet mee of maak gebruik van de beschikbare computers.

Je kan in een Digipunt ook deelnemen aan basiscursussen of workshops waar gemotiveerde lesgevers je op jouw eigen tempo digitale zaken aanleren. En dat allemaal gratis.

Wanneer?

Op volgende tijdstippen kan je terecht bij een vrijwilliger in één van onze Digipunten:

in Komie Geire:

  • op dinsdag van 9.00 tot 11.00 uur in de cafetaria 
  • op donderdag van 13.00 tot 15.00 uur in de grote zaal (geen les op donderdag 11 en 25 juni)

Wat staat er op het programma in mei:

  • 21 mei: zoek thema's en leuke voorbeelden voor wenskaarten en maak hiervan een moodboard in Canva

  • 28 mei: fotowandeling

Wat staat er op het programma in juni:

  • 4 juni: inschrijvingsformulieren maken voor een activiteit. Gebruik van Google Formulieren en deze gegevens overbrengen naar rekenblad.
  • 11 juni: GEEN les
  • 18 juni: zoek naar leuke kwisvragen en sla deze op in een document.
  • 25 juni: GEEN les

in de bib:

  •  op dinsdag van 13.00 tot 15.00 uur

in het ontmoetingscafé van de Welzijnsschakel:

  • elke eerste en derde donderdag van de maand van 9.00 tot 12.00 uur 
  • in het oude klooster in de Pastoor Van Looystraat

in het buurtbabbelcafé St.-Jozef-Olen:

  • elke eerste en derde donderdag van de maand van 13.00 tot 16.30 uur 
  • in ontmoetingscentrum De Vrede, Lichtaartseweg 131

De Digibanken zijn een samenwerking tussen de Neteland-gemeenten met de steun van de Vlaamse overheid en de Europese Unie.