Drie gesprekken die bleven nazinderen

Wat gebeurt er na een misdrijf? Is een straf genoeg? Of kan ook herstel een verschil maken? Met deze vragen gingen inwoners van Olen en bewoners van het detentiehuis met elkaar in gesprek tijdens drie dialoogavonden.

Ze luisterden naar elkaars verhaal, deelden ervaringen en ontdekten hoe waardevol een open gesprek kan zijn.

De reacties waren bijzonder positief. De deelnemers leerden elkaar op een andere manier kennen. Sommigen kwamen elkaar later zelfs opnieuw tegen tijdens activiteiten in Olen, zoals de buurtbus in Komie Geire. Dat zorgde voor spontane en warme ontmoetingen.

Avansa maakte een mooi verslag van deze bijzondere reeks. Het brengt de sfeer van de avonden en de kracht van de ontmoetingen prachtig in beeld.

Lees het volledige verhaal

Gepubliceerd op maandag 22 jun 2026 om 10:52