Gemeente Olen
Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Lekker Actief

31 januari ’18 (wo)
Natuurlijk weet je al dat een goede gezondheid gepaard gaat met gezonde voeding en veel bewegen. Maar pas je dit zelf in de praktijk ook al toe? Nee? Tijd om hier verandering in te brengen en je in te schrijven voor Lekker Actief.

Lekker Actief is een 12-wekenprogramma georganiseerd door Okrasport in samenwerking met verschillende wandelverenigingen en het lokaal bestuur Olen. Dit programma is ideaal voor 55-plussers, maar uiteraard is iedereen welkom om deel te nemen.

 

Meer weten? Kom naar de infosessie op 20 februari

Ben je benieuwd naar de inhoud van dit programma? Kom dan zeker op 20 februari om 9.30 uur naar het boekelheem (stationsstraat 3). Als je wil, kan je je dan ook inschrijven 

 

Praktisch

  • Elke dinsdagvoormiddag 9.30 uur in het boekelheem, start vanaf 13 maart
  • Prijs: 15 euro per deelnemer, inclusief Omron stappenteller, keukenwekker, wandeltest, aangepast oefenprogramma, begeleiding tijdens activiteit, koffie.
  • Inschrijven:
    • Van 1 tot en met 25 februari bij Roger Van Hirtum, 014 21 87 38, rogervanhirtum@gmail.com
    • Tijdens de infosessie op 20 februari om 9.30 uur in zaal Boekelheem

 

Drie pijlers

Lekker Actief is gebaseerd op drie pijlers.


1) Zet jezelf in beweging

Je krijgt meer info over de invloed van beweging op je gezondheid. Je basisniveau wordt bepaald en vervolgens krijg je een aangepast beweegprogramma. Een ervaren lesgever begeleidt je bij de oefeningen. Je krijgt een individuele stappenteller en de bedoeling is dat je dagelijks je aantal stappen probeert te halen. Daarnaast maak je in elke sessie een klein halfuurtje vrij voor basiskrachtoefeningen die je thuis ook kan doen. Op geregelde tijdstippen is er de mogelijkheid om aan te sluiten bij een begeleide wandeling.


2) Gezond eten? Dat smaakt

Tijdens de sessie krijg je tips over hoe je gezond kan eten. Je komt te weten hoeveel calorieën je dagelijks opneemt of verbruikt. Een ervaringsdeskundige vertelt je onder andere over de nieuwe voedingsdriehoek.

 

3) Zit minder, sta op

Doorbreek het lange stilzitten, dat is ongezond. Je wordt bewust van het percentage dat je zittend doorbrengt op een dag. Je wordt aangemoedigd om elk half uur toch even recht te staan.

 

Nieuwsoverzicht
Lekker Actief

Deel deze pagina

Openingsuren & contact

Vrije Tijd

LCP