Inhoud
Onze organisatiewaarden zijn ons kompas: bij elke stap die we zetten, toetsen we af of dit in lijn ligt met onze waarden. Op die manier willen we integer te werk gaan, trouw blijven aan ons DNA en streven we naar meerwaarde voor onze klant. Of dat nu een inwoner, vrijwilliger, cliënt, vereniging, lokale ondernemer, toerist of medewerker is.
Wij worden enthousiast van potentiële collega’s die deze waarden met ons delen. Hebben we een match?
Op maat en nabij | We streven ernaar aanwezig te zijn in de leefwereld van onze klanten. We willen ervoor zorgen dat ze zich welkom voelen om in alle openheid met ons in dialoog te treden. Op deze manier leren we hen, hun noden en hun context kennen. Dat maakt het mogelijk om gepaste hulp- en dienstverlening op maat aan te bieden. |
Versterkend | We willen klanten stimuleren en begeleiden om zoveel mogelijk zélf aan hun uitdagingen te werken. We zijn ervan overtuigd dat dit hen sterker maakt. We doen dit door hun situatie in te schatten en op basis daarvan te bepalen hoe ondersteunend onze rol zal zijn in het bereiken van een oplossing voor de klant. |
Verbindend | We bundelen krachten binnen ons netwerk om samen doelstellingen te bereiken. Want samen bereiken we meer en kunnen we een groter aanbod aan hulp- en dienstverlening presenteren aan onze klant. Daarnaast zorgen we ervoor dat ook partners in ons netwerk elkaar vinden en versterken. |
Blik naar buiten en vooruit | We kijken voorbij onze eigen organisatie en stellen onszelf steeds weer in vraag. We grijpen opportuniteiten aan om de hulp- en dienstverlening continu te verbeteren. We sturen onze koers bij wanneer dat onze klant en organisatie ten goede komt. Door vooruit te kijken, geven we proactief invulling aan de uitdagingen van morgen. |
Verder gaan dan het voor de hand liggende | We denken mee na met de klant, zodat hij zich steeds verder geholpen voelt. Hierbij gaan we verder dan het ‘voor de hand liggende’ en voorbij de routine om zo het verschil te maken. Het geeft ons voldoening wanneer we de klant positief hebben kunnen verrassen. |
Deze waarden zijn het resultaat van een traject waarbij we met alle teams op zoek gingen naar ons d-na. Je zal merken dat je deze waarden als medewerker regelmatig tegenkomt. Niet enkel mooie woorden op papier, maar leidende principes voor elke dag.
Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. We investeren dus met plezier in jouw werkgeluk!
- Je krijgt het vertrouwen en de verantwoordelijkheid om te bepalen op welke manier je naar je doelen toewerkt.
- Weinig kans dat elke dag hetzelfde is: je krijgt een uitdagend en gevarieerd takenpakket.
- We geloven in levenslang leren. Daarom geven we je de mogelijkheid om opleidingen, workshops, begeleidingen,... te volgen zodat je kan groeien, op professioneel én persoonlijk vlak.
- We blikken graag terug op realisaties en vieren successen. We zetten in op heldere verwachtingen, constructieve feedback en elkaar stimuleren om het beste in het team naar boven te halen.
- Af en toe mag de riem eraf! En dat kan bijvoorbeeld op ons jaarlijks personeelsfeest of tijdens de sportdag.
- Teamwork makes the dream work. Daarom organiseren we initiatieven als teambuildings, vakantiedrinks, Sint traktaties of een complimentenmaand.
- Niet zelden wordt er spontaan initiatief genomen om eentje te drinken, trakteert de jarige, wordt een initiatief voor de warmste week gelanceerd of wordt er een babypronostiek georganiseerd.
Ons meerjarenplan 2020-2025 geeft een duidelijke focus aan ons dagelijks werk. Er staan verschillende uitdagingen en ambitieuze projecten in. Op deze manier willen we er samen voor zorgen dat het in Olen aangenaam wonen, werken en vertoeven is.
Net zoals in andere lokale besturen werken we met loonbarema’s. Jouw functie bepaalt in welke barema je wordt vergoed. Binnen dit barema hangt jouw loon af van:
- jouw werkervaring bij een ander openbaar bestuur. De jaren die je werkte bij een openbare dienst, zoals een OCMW of een ander stadsbestuur, tellen mee in je loonberekening.
- jouw relevante werkervaring in de privésector of als zelfstandige. Je vroegere takenpakket bepaalt of je ervaring relevant is voor je nieuwe functie. Alle relevante ervaring kan worden meegenomen.
- jouw functioneren eens je in dienst bent. Heb je voldoende ervaring en een positieve beoordeling na zes maanden, dan maak je een loonsprong.
Daarnaast zijn dit onze extralegale voordelen:
- Maaltijdcheques van 8 euro
- Activity based working
Naargelang je functie en de taak je uitvoert, kies je jouw werkplek. Overleg? Kom naar de vergaderzaal op kantoor. Brainstorm voor een project? Ontmoet elkaar in een stimulerende overlegruimte. Focuswerk? Zoek een stilteplek of werk van thuis uit. We kijken alvast naar ons nieuw kantoorgebouw waar we de principes van activity based working nog gemakkelijker zullen kunnen toepassen.
- Aantrekkelijke verlofregeling
Als voltijdse medewerker geniet je van 33 vakantiedagen (26 in het lokaal dienstencentrum en aanvullende thuiszorg), aangevuld met 14 feestdagen. Dat geeft je de mogelijkheid om af en toe die welverdiende pauzeknop in te duwen en je work-life balance te bewaken.
- Hospitalisatieverzekering
Een hospitalisatieverzekering dekt de kosten van een ziekenhuisopname en de medische verzorging die je er krijgt. De hospitalisatieverzekering is gratis voor jou én je gezinsleden. Eens je op pensioen gaat, kan jij als ex-medewerker gratis aangesloten blijven.
- Aanvullend pensioen
Het lokaal bestuur betaalt een bijdrage voor een tweede pensioenpijler. Op die manier geniet je later van een aanvulling op je wettelijke pensioenuitkering. In Olen ligt deze bijdrage hoog: het bestuur engageert zich om een contractuele medewerker een gelijkwaardig pensioen te garanderen als het pensioen van een statutaire medewerker met een gelijke loopbaan.
- Fietsvergoeding
Fietsen is gezond en binnen ons bestuur hebben we oog voor het welzijn van onze medewerkers. Voor je woon-werk traject dat je met de fiets aflegt, ontvang je een fietsvergoeding van 0,35 euro/km. Hiermee voorziet Olen het wettelijke maximum.
- Volledige terugbetaling voor het openbaar vervoer
We stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer. Het bestuur betaalt de volledige kostprijs van je abonnement met de bus of trein voor woon-werkverkeer.
- Voordelenkaart PlusPas
PlusPas is een platform van kortingen en voordelen voor jou als medewerker van een lokaal bestuur. Een greep uit het aanbod: kortingen op dienstverlening, electro, multimedia, cultuur, (gezins)uitstappen, energie, mode,…
Hiernaast geniet je nog tal van andere voordelen.